האם שיפוץ הבית מצריך עבודה עם אדריכל/ית?

התשובה איננה שחור ולבן.

שיפוץ יכול לנבוע מתוך הרצון שלנו לחדש את הבית אך מבלי לשנות את מראהו. כאן מדובר במלאכה פשוטה למדי שפשוט מצריכה צבעים וחומרי גלם מקצועיים נוספים.

שיפוץ גם יכול לנבוע מתוך הצורך שלנו להתאים את ביתנו לאורח חיינו: למשל לגיל השלישי ובו מוטב יהיה להנגיש את המרחב הביתי באופן קל ונוח יותר.

שיפוץ גם יכול לנבוע מטעמי מותרות ורצון שלנו לנצל את מרחב הפנים של הבית באופן שונה; להמיר את חדר השירותים העודף שלנו לארון בגדים, או לחבר בין שני חדרים יחדיו למען הסטודיו שעליו תמיד חלמנו.

הכל שאלה של מטרה

שיפוץ כללי שנועד לחדש את מראה הבית איננו מצריך את מעורבותם של אדריכלים המומחים גם בעיצוב פנים או מעצבי פנים עם הסמכה מקצועית.

די בפניה לקבלן שיפוצים כדי שיוכל לבצע את כל הפעולות הנדרשות. גם סגירתו של חדר פנימי (בנפרד מסגירת מרפסת) עם קיר גבס, יכולה להתבצע על-ידי קבלן שיפוצים, ומבלי שיהיה כל צורך לעקב בעל מקצוע נוסף.

ועם זאת, לאדריכלים המתמחים גם בעיצוב פנים, ישנו הידע והרקע המקצועיים המאפשרים לערוך את התכנון המקדים שיתאים את המרחב הביתי לצורכי ורצונות הדיירים. אם מדובר בשינוי מהותי כגון סידור מחודש של החדרים, הרי שאדריכלים העוסקים בדבר, ידעו להכווינכם ולאפיין יחד אתכם בית שישרת אתכם.

האם נדרש היתר בנייה?

היבט נוסף אותו עלינו לקחת בחשבון הוא רישוי הבנייה.

שיפוץ פנימי לבית, כולל חלוקה מחודשת של החדרים, איננו מצריך כל קבלת היתר, וניתן לבצעו באופן מידי. לעומת זאת, רבים מתבלבלים לראות בסגירת מרפסת כשיפוץ פנים, בעוד שהדבר מצריך הסדרה מקדימה. כחלק ממקצועם, אדריכלים עורכים את כל ההסדרה הנדרשת כחוק אל מול הגורמים הרלוונטיים.

עוד נציין, כי שיפוצה של החצר והוספתה לשם הדוגמה של פרגולה, אף היא נדרשת לרישוי.

למי השיפוץ מיועד?

האם מדובר בשיפוץ הבית עבור מגורנו? או שמא בשיפוץ נכס אותו אנו נהיה מעוניינים להשכיר?

כאשר מדובר בשיפוץ בית מגורים בו אנו מתגוררים או בטרם כניסתנו אליו (במסגרת עסקת נדל”ן לרכישת נכס), הרי ששיפוץ המתבצע יחד עם תכנון אדריכלי, יאפשר לכם להגשים את חלומכם, ולייצר את המרחב הביתי שיענה במדויק על רצונותיכם ואורח חייכם.

כאשר מדובר בשיפוץ בית מגורים לצורכי השכרתו, הרי שניתן בהחלט לשקול את חידושו של המרחב הפנימי הקיים, ללא כל שינויים תכנוניים או עיצוביים.

Leave a Replay

ליצירת קשר ולייעוץ ראשוני השאירו פרטים