כמה דברים שישפיעו על המצבר שלכם, וכדאי להכיר

המצבר הוא הלב של הרכב שלכם, ואם אתם לא רוצים להגיע למצב בו אתם מזמינים מצבר עד הבית בתדירות גבוהה מידי, כדאי שתדעו על כמה דברים חשובים שיכולים להשפיע עליו ועל התקינות שלו. בדיוק כמו שחשוב לרכוש צמיגים איכותיים על מנת שלא תצטרכו להזעיק פנצ’ריה 24 שעות בכל פעם מחדש, כך גם חשוב מאוד להקפיד על רכישה נכונה ושמירה על המצבר כדי ליהנות ממנו לאורך זמן.

התקנת המצבר

רטט יכול להאיץ את קצב הפירוק של מצבר הרכב. לרוב המכוניות יש מערכת יציבות למצבר כדי למזער את הרטט, אבל חלק מבעלי הרכבים כלל לא מבינים כמה זה חשוב ולעולם לא מתקינים את המערכת הזו מחדש מחדש בעת החלפת מצבר. ללא זה, המצבר ירטוט או ירעד בעצמה משמעותית, וכך הוא יכול להיהרס בתוך זמן קצר מאוד.

תקינותו המכנית של הרכב שלכם

למצב המכני של הרכב שלכם יכולה להיות השפעה עצומה על חיי המצבר. המצבר מסתמך על העברת כוח המנוע אל האלטרנטור, אשר מייצר חשמל כדי לטעון את המצבר ולהפעיל את האלקטרוניקה בזמן שהמנוע פועל.

האלטרנטור אמור להפיק בדרך כלל 13.5-14.5 וולט. מתוך הספק זה, כ-12 וולט מפעיל את האלקטרוניקה של הרכב – המחשב, הזרקת דלק, רדיו לרכב, מאוורר מזגן, פנסים וכו’ – וה-1.5-2.5 וולט הנותרים זורמים למצבר כמטען תחזוקה.

אם יש תקלה במערכת זו – בין אם מדובר בחגורה לא טובה, אלטרנטור לא תקין או חיווט גרוע – ייתכן שהמצבר לא יקבל טעינה מספקת וזה יכול להפחית את תוחלת החיים של הסוללה בצורה משמעותית מאוד.

הרגלי נהיגה

המצבר של המכונית דורש טעינת תחזוקה תכופה, והאלטרנטור יכול להתמודד עם זה בנסיעות בינוניות וארוכות (כלומר, 10 דקות או יותר). עם זאת, אם אתם בדרך כלל משתמשים ברכב לנסיעות של כמה דקות בלבד בשבוע, אתם עלולים לקצר את אורך חיי המצבר.

התנעת הרכב היא הנקודה החשובה ביותר עבור המצבר מכיוון שזו הפעם היחידה שבה המצבר עושה 100% מהעבודה. אחרת, המצבר פועל יותר כמו מעבר ויחידת אחסון, לוכד כוח עודף מהאלטרנטור.

Leave a Replay

ליצירת קשר ולייעוץ ראשוני השאירו פרטים