צילום אווירי בענף הבניין

מרביתנו מכירים את הצילום האווירי יותר דרך סרטוני טבע או עיר מרהיבים ביופיים שמצלמים אטרקציות תיירותיות מובילות ממעוף הציפור. מה שרבים אינם יודעים הוא שהצילום האווירי גם משרת נאמנה ענפים רבים ובראשם תחום האדריכלות והבניין.

שימושים בענף הבניין לצילום אווירי

מאז שהרחפנים הפכו לנפוצים בשוק הצילום, הם משרתים נאמנה את ענף הבניין, ומספקים זוויות ייחודיות ומעניינות על פרויקטי בנייה שנמצאים בעיצומם, ופרויקטים שהסתיימו ועתה נדרשים להצגה עבור מקבלי ההחלטות. להלן מספר דוגמאות מובילות לשימושיו של הרחפן.

תיעוד מהלכי בנייה

תיעוד שלבי בנייה הוא אחד מן השימושים העיקריים של צילום מהאוויר. צלמים מקצועיים עובדים בשירות קבלני בנייה ותשתיות ומספקים זוויות צילום ייחודיות המתעדות את שלבי הפרויקט ומהלכיו השונים.

צילום מזווית שכזו מסייע למקבלי ההחלטות להבין את המצב בשטח, ולהבין אם קצב ההתקדמות תואם את המצופה. הצילומים האוויריים הללו משמשים ישיבות מנהלים, וניתן לראות שימוש ניכר בהם בפרויקטים מוכרים וידועים דוגמת כיכר דיזנגוף בתל אביב וגורדי שחקים.

צילום לאדריכלים

הצילום מן האוויר משמש לא מעט אדריכלים המבקשים לתעד את הפרויקטים שביצעו לאורך השנים. בעזרת זוויות ייחודיות ממעוף הציפור, ניתן לשווק את המבנים המרשימים ולהעצים את מידת היוקרה של הפרויקט.

מדובר בצילום שנועד יותר לצורכי שיווק, והוא נעשה על-ידי צלמים מקצועיים המיומנים בתפעול רחפנים בסביבה מיושבת, וביצירת תכנים שיווקיים לפרסום.

צילום נדל”ן

הרחפנים משרתים נאמנה גם את ענף הנדל”ן, כאשר צילומים של נכסים ממעוף הציפור, מאפשרים לשווק את הנכסים באופן יעיל יותר מן הצילום הסטנדרטי.

צילום גיאודזי

דוגמה בולטת אחרונה לשימושיהם של הצילומים האוויריים בשירות ענף הבנייה, היא הצילום הגיאודזי. מדובר באמצעי צילום מתקדמים המסייעים למפות את תוואי השטח ולקבל מושג מדויק על הגבהים השונים ותנאי השטח הצפויים לקראת פרויקטי בנייה ותשתיות.

השימוש בצילום הגיאודזי נפוץ בענף הבניין, וכן נעשה בו שימוש ניכר בקרב רשויות מוניציפליות ומשרדים ממשלתיים שונים.

Leave a Replay

ליצירת קשר ולייעוץ ראשוני השאירו פרטים