יש למשאית שלכם פנצ’ר בצמיג? אל תבהלו! קראו את המאמר הבא ותוכלו לדעת מהם הצעדים החיוניים שאתם צריכים לנקוט כשאתם מוצאים את עצמכם במצב כזה.
למרות שקיימת תפיסה שגויה נפוצה שצמיגים מסחריים לעולם אינם מתפנצ’רים, הם מסתכנים באותו סיכון כמו כלי רכב אחרים. בין אם הם מעט מנופחים או שטוחים לחלוטין, צמיגים אלה יכולים לעתים קרובות להוות איום חמור על נהגי משאיות.
לא רק שהם מסוכנים, אלא שגם צמיגים מפונצ’רים יכולים להיות יקרים, ולכן חשוב לתחזק אותם מראש בצורה נכונה כדי למנוע פנצ’רים בתדירות גבוהה. לדוגמה, אחת הסיבות הנפוצות לכך שסתום פגום. כאשר לא שומרים על לחץ הצמיגים בשליטה או דואגים שהם יהיו מנופחים במידה מספקת, הסיכוי לתקר בגלגל עולה עד 80%.
מה לעשות עם משאית עם פנצ’ר?
הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות כאשר יש לכם פנצ’ר במשאית ונתקעתם באמצע שום מקום הוא להזיז את המשאית לצד הדרך ולהזמין שירות החלפת גלגל בדרכים. רק איש מקצוע יספק לכם את הסיוע שאתם צריכים במקרה כזה.
אם נתקעתם בצד הדרך ואתם נמצאים במקום מורכב, תוכלו להיעזר גם בשירות חילוצי דרך למשאיות על מנת לצאת מהמקום הסבוך ולשוב לשגרת היום שלכם כמה שיותר מהר עם משאית תקינה ומוכנה לתזוזה.
האם נהיגה עם פנצ’ר מסוכנת?
הכי בטוח לא לעשות זאת. אם תעשו זאת, אתם יכולים לגרום לצמיג להיגרם נזק מבני פנימי. יתרה מכך, זה עלול לגרום להשפעה שלילית על צמיגי ההיגוי, ההגה, הצמיגים האחוריים ואפילו המשאית כולה ואפילו לאבדן שליטה על המשאית, מה שיכול להוביל לתאונה קשה מאוד וסכנה לנהג ולנוסעים באותו הכביש.
מה לעשות כדי למנוע שוב מצב כזה?
אמנם אתם לא יכולים למנוע לחלוטין פנצ’רים בגלגל אך תחזוקה נכונה יכולה למנוע חלק מהמקרים הללו. נהגי משאיות מומחים ממליצים לרוב להחליף את הצמיגים של המשאית כל שלוש עד שש שנים. יתר על כן, הקפידו לעקוב אחר הקילומטראז’ של הצמיג. בדרך כלל, יש לצמיגים כמות קילומטרים מדודה לעבור לפני שיהיה צריך להחליף אותם.